Aller au contenu principal Activer le contraste adaptéDésactiver le contraste adapté
Plus de 40 000 produits accessibles à 0€ de frais de courtage
Découvrir Boursomarkets
Retour au sujet ORCO PROP.GR.0314

ORCO PROP.GR.0314 : 1,475 million de BS pour JFO et amis!!!

16 déc. 200917:27

WARSAW (Dow Jones)--Orco Property Group (ORC.FR), a Paris-listed Central European property developer under bankruptcy protection, in a move that's likely to upset the company's creditors and bondholders, transferred a batch of company warrants to its top executives in November that may be worth up to EUR60 million if a bond restructuring plan is approved at a meeting Wednesday, a person familiar with the matter said Tuesday.

The person added that Orco's board of directors approved the bonus, paid in the form of warrants, on Nov 18. As part of the deal, Orco transferred 1.475 million warrants to its executives.

If converted into shares with the Orco stock price at its current level, the warrants could generate up to EUR60 million for Orco's executives, with Orco Chief Executive Jean-Francois Ott entitled to some 80% of the warrants, the person said.

Orco wasn't available to comment on the matter.

The Paris commercial court gave Orco protection from creditors in March of this year, extending it in October until March 2010.

Earlier in December, Orco called a meeting of bondholders for Wednesday to propose amendments to the terms of the bonds and warrants that, according to the company, would result in a maximum capital increase of EUR183 million and a maximum reduction of bond indebtedness of EUR234 million.

Under the company's proposal, bonds due in 2010 and 2014 would be redeemed at their full principal amount, while the redemption price will be used as the subscription price for the shares to be issued to investors who exercise the company's warrants due in 2012 and 2014.

Orco earlier this year had to terminate talks with Colony Capital on an equity injection after the initial rejection of a different version of the bond restructuring plan by the majority of almost 73% of bondholders.

Sources representing around one-third of bondholders said Tuesday the terms of the new restructuring plan continue to be unsatisfactory. The bondholders on Monday filed documents to the Paris commercial court, seen by Dow Jones Newswires, saying the plan may give unfair advantages to certain groups of creditors at the expense of others.

In the filing, representatives of bondholders holding around a third of all the bonds issued by Orco said the restructuring process violates the rule of fair and equal treatment of bondholders, is not transparent and is aimed at giving unfair advantage to only some categories of bondholders, like company executives and other individuals with access to inside information.

In the court filing, the bondholders said the restructuring plan, as presented by the company, would not serve the interest of the company as a whole.

Company Web site: http://www.orcogroup.com

-By Marcin Sobczyk, Dow Jones Newswires; +4822 447-2432; marcin.sobczyk@dowjones.com

4 réponses

• 17 décembre 200910:36

je n'y comprend pas grand chose , c'est peut être le but recherché, d'enfumer tout le monde
    et + 84% pour le 2014
    ça va faire plaisir à Noemie !!!

• 17 décembre 200914:26

Je n'ai rien compris, mais tu sais a.cadou j'ai mes bs à 20€ il y a encore beaucoup de marge !! mais que se passe-t-il donc, je n'ai pas compris

• 17 décembre 200915:10

ça vole au dessus de nos têtes
    Mon pru est de 2,0806 parce que j'en avais racheté entre 0,713 et 1,2 à tout hasard,
    ça baisse énormément le pru
    il peut se passer bien des choses d'ici 2014
    ce matin, à 2,24 j'étais en PV !
    Plus que 55% d'augmentation ! la misère
    mais c'est une petite ligne dans mon portif, alors je garde mes bons comme on achètes un billet de l'euromillion
    courage et bonnes fêtes de fin d'année

• 17 décembre 200918:44

merci a.cadou, joyeuses fêtes à toi aussi.
    Pour en revenir à ces bs je ne me fais aucune illusion, j'ai gardé je ne peux pas vendre à ce cours dérisoire, et j'attends... comme tu le dis si bien, 2014 est encore loin ! mais plus question pour moi de renforcer, même pour abaisser mon PRU. A +

Retour au sujet ORCO PROP.GR.0314

Mes listes

Cette liste ne contient aucune valeur.