1. Aide
    1. Espace Client
    2. Connexion
  1. Aide
    1. Espace Client
    2. Connexion
Espace Membre Boursorama

Erreur d'authentification

Votre compte a été clôturé.

Vous êtes authentifié. Nous chargeons votre espace membre.

Mot de passe oublié ?

Nouveau sur Boursorama ? Devenez membre

Identifiant/Mot de passe oublié
Si vous êtes Membre de la Communauté Boursorama, veuillez indiquer l'adresse email que vous avez fournie lors de votre enregistrement pour recevoir votre identifiant et/ou ré-initialiser votre mot de passe :

Nouveau sur Boursorama ? Devenez membre

Fermer

Retour au sujet NTHN.ROCK ORD 25P

NTHN.ROCK ORD 25P : NEWSSSS!

M6291626
28 févr. 200815:12

Salut C rheind (je suis connecté avec mon pseudo compte courant).

Quelques news (le résumé a la fin en francais)

Institute to play central role in Rock firm choice

ICAEW set to sign off plans for an 'adviser' to value Northern Rock

Written by David Jetuah

Accountancy Age, 28 Feb 2008

A key role in the move to compensate shareholders of Northern Rock has been handed to the ICAEW, with the institute set to sign off plans for an ‘adviser’ to value the company.

As major firms distanced themselves from the contract, which could be fraught with danger amid the possibility of shareholder legal action, it emerged that the Treasury is relying on the institute in its bid to find the right firm for the job.

The bill to nationalise the stricken bank details that the accounting institute will have the final say on whoever is chosen to work out what value Northern Rock still holds.

In its Northern Rock Compensation Scheme Order, the Treasury said: ‘Before making any appointment the Treasury must consult the Institute of Chartered Accountants in England and Wales.’

An ICAEW source said: ‘The Treasury approached us to ask if we would work with them to appoint the valuer. They want to ensure that whoever’s appointed has the appropriate qualifications and expertise.’

It was unclear this week whether the Treasury was looking for a firm to lead the review, or a high-profile individual. The Sunday Times quoted a figure from a ‘leading firm’ this week saying that they wouldn’t ‘touch it with a bargepole’.

Comme vous venez de le lire le gouvernement a du s'adresser a l'institut pour confier le processus d'évaluation de nrk, aucune des grandes firmes n'ayant voulu s'associer au gouvernement dans les conditions d'évaluation qu'il posait....je suppose que vous devinez pourquoi.

Signaler un abus

Vous devez être membre pour ajouter un commentaire.
Vous êtes déjà membre ? Connectez-vous
Pas encore membre ? Devenez membre gratuitement

1 réponse

• jcbubu
    28 février 200816:03

Signaler un abus

Retour au sujet NTHN.ROCK ORD 25P

Signaler le message

Fermer

Qui a recommandé ce message ?

Fermer

Mes listes